Kontaktpersoner

Rundt om i landet har vi efterhånden en del kontaktpersoner med forskellig baggrund og amputation. Fælles for alle er, at de selv har været igennem en amputation, og ved, hvilke udfordringer der følger med. For at klæde vores kontaktpersoner bedst på til at møde dig som nyamputeret, holder vi jævnligt undervisningskurser.

Har du brug for at tale med en kontaktperson er du velkommen til at tage direkte kontakt til den enkelte. Du er også meget velkommen til at skrive til marianne@amputationsforeningen.dk, hvis vi skal hjælpe med at finde en kontaktperson, du matcher med.

Lotte

Underbensamputeret i marts 2015 på grund af knoglekræft Lotte er god til at lytte, har empati og et positivt sind. Hun er mobil, aktiv og arbejder til daglig i et forsikringsselskab og er også tillidsrepræsentant. Tror på Pippis vise ord: "Det har jeg aldrig prøvet før, så selvfølgelig kan jeg det​". Bor i Kgs. Lyngby, Nordsjælland. Tlf.: E-mail.: lotte-kathrine@hotmail.com

Jeanette

Er lårbensamputeret på højre ben i 2006 på grund af kræft i en muskel. Jeanette er uddannet og arbejder som familieterapeut, og hun er på arbejdsmarkedet på fuld tid. Før amputationen spillede Jeanette elitehåndbold, men nu finder hun motivation og begejstring til siddende volleyball sammen med andre benamputerede. Jeanette er desuden mor til en teenagedreng og er bosiddende i Slagelse. Tlf.: 30290119 E-mail.: jeanettebargisen@gmail.com

Svenn

Amputeret gennem knæet. Svenn er god til at lytte og kan tale om alt. Svenn er aktiv med cykling, svømning, fitness og er også figurant for Beredskabsstyrelsen. Er uddannet blomstergartner og har haft gartneri og købmandsforretning. Bor i Greve​ Tlf.: 31 13 75 01 E-mail.: sblkiosk@hotmail.com

Leif

Benamputeret i april 1985 på grund af en infektion af æmolytiske streptokokker.​ Leif måtte konstatere at amputationen ændrede hans liv, men besluttede at den IKKE måtte ødelægge det og lever efter tesen "Handicap min bare røv". Bor i Kalundborg Tlf.: 24 21 64 50 Mail: leif@heiner.dk lhe@ka-net.dk

Christian B.

Er højre femur amputeret på grund af knoglekræft i 2015. Christian er en god formidler, er positiv og har empati. Han er meget aktiv, cykler og er naturelsker. Christian har 3 børn og er 7/7 familiefar. Bor i Birkerød. Tlf.: 20493810 E-mail.: Christian.bargisen@gmail.com

Marianne

Lårbensamputeret Marianne har kompetencer indenfor lovgivning for amputerede, proteseansøgninger, kommunikation og rådgivning vedr. PTSD (posttraumatisk stress disorder). Marianne bruger fritiden på at danse, svømme og ror i ergometer, men arbejder ellers fuldtid i eget firma Bor i Svogerslev Email.: marianne@amputationsforeningen.dk

Hanne

Har fået amputeret højre underben i 2002.​ Hanne er god til at lytte. Hun træner i fitnesscenter og ved hvor meget træning betyder for bevægeligheden og det fysiske velvære.​ Bor på Fyn Tlf.: 30130047 E-mail.: hannelillelund77@gmail.com

Majbrit

Født i 1973. Er venstreunderbensamputeret efter et voldsomt brud på anklen. Majbrit er god til at lytte og snakke med folk og er positiv. Majbrit er gift og har to børn. Hun er førtidspensionist, men meget aktiv, svømmer og cykler, har grønne fingre og læser også mange bøger. Bor i Vantinge, Midtfyn. Tlf.: 26115246 E-mail.: majbrit-rasmussen@hotmail.com

Christian

Har fået amputeret højre underben efter en volleyballskade. Lægefejl resulterede i en amputation i juli 2016. Christian er god til at lytte og har en masse humor, samtidigt med at han er åben og fordomsfri. Christian er far til to børn. Han går til varmtvands-fysioterapi og almindelig fysioterapi. Bor i Odense. Tlf.: 60691313 E-mail.: Chris_chap@live.dk

Lisbeth

Er dobbelt underbensamputeret efter en togulykke i 1986. Lisbeth er omsorgsfuld og god til at lytte. Hun har 2 voksne døtre og et barnebarn. Lisbeth går til svømning, kajak og cykler på el-cykel og hun er frivillig i en genbrugsbutik og i en madspildsbutik. Bor i Tommerup, 17 km. nord for Odense. Tlf.: 61695019 E-mail.: Lisbeth-mortensen@hotmail.com

Gilbert

Femur amputeret Gilbert er meget aktiv med job og familie, ikke så meget sport. Og er generelt videnbegærlig. ​ Bor på Midtfyn, men kører gerne på hele Fyn og Syd/Sønderjylland. ​ Telefon: 23 24 77 27 E-mail: gilbert@roenhave.dk ​

Krista

Underbensamputeret. Krista er god til at tale med alle og er gerne behjælpelig med kontakt til kommunen. Krista svømmer og dyrker smovey. Bor i Esbjerg.

Jytte

Er lårbensamputeret. Jytte har et godt og aktivt liv blandt andet som campist og hendes motto er ”Der er altid noget, der kan være værre”. Jytte er altid klar til en telefon-snak og kører gerne på besøg i en radius af ca. 50 km. fra Struer. Bor i Struer​. Tlf.: 51182307 E-mail.: jyttebent@mail.dk

Britta

Dobbelt crusamputeret, den højre i maj 2012 og den venstre i juni 2016​ Britta er meget positiv og vil gerne hjælpe andre til at få en bedre hverdag efter amputationen. Afstand for mit vedkommende betyder ikke så meget, hvis jeg kan hjælpe andre. Bor i Ørnhøj, mellem Holstebro og Skjern. Tlf.: 40149902 E-mail.: bml@praestborg.dk